XXL benytter Timegrip i Norden
Timegrip giver os fuld kontrol over og indsigt i, hvem der er planlagt at være hvor og til hvilke tider samtidig med, at vi drifter ud fra de faktiske timer, der er registreret og alle omkostninger forbundet med personalet.
Vores moderne centrallagre i Norge og Sverige er højteknologivirksomheder og en integreret del af vores detaildrift. For at øge konkurrenceevnen skal vi hver dag arbejde for at finde omkostningsreduktioner og øge vores produktivitet for at matche vores konkurrenter på et hårdt marked.
Vi investerer i computersystemer og anden teknologi, plukkeværktøjer og nye transportmidler. Alt sammen for at gøre vores medarbejdere så effektive som muligt i både varemodtagelse og udlevering. Samhandlen med vores webhandelskunder løses samtidig med, at vi skal sørge for ordinær levering til alle vores lagre.
God og effektiv bemandingsplanlægning er vigtigere end nogensinde, fordi rigtig og effektiv bemanding er nøglen til succes. Vi bruger Timegrip i alle vores varehuse og centrallagre i Norden.
Vi kan nemt se, hvor mange timer der er brugt i alle afdelinger på tværs af afdelingerne, og vi har dermed fuld kontrol over omkostningerne i realtid. Vi kan nemt og hurtigt øge bemandingen ved at tilbyde ledige vagter til kvalificeret personale ved for eksempel sæsonudsving.
Fravær og sygdomsopfølgning.
Timegrip har givet os en helt unik mulighed til at få kontrol over ikke-planlagt fravær. Vi kan se, om nogen skiller sig ud, hvilke tendenser der opstår og i hvilke afdelinger.Det giver os mulighed for tidligt at finde årsager og sætte ind med målrettede tiltag.
Vi kan indrette afdelinger og ændre på processer og rutiner for at bekæmpe fravær. På den måde holder vi flere af vores kompetente medarbejdere i arbejde, vi rekrutterer mindre, og vi bruger mindre indlejet personale. Det sparer os for betydelige omkostninger. Sundhed, sikkerhed og vores ansatte er vigtige for os, og dygtige ansatte, der trives, sikrer os højere produktivitet.
Tidsbesparende.
Timegrip opleves som enkelt at bruge for vores afdelingsledere og ansatte. Data flyder let i systemets hovedprocesser. Hverdagen er blevet meget enklere, og det lavere tidsforbrug til lønkørsel er en stor omkostningsbesparelse.
Timegrip er fuldt integreret med vores lønsystemer med import af stamdata og eksport af løngrundlag.
Gevinsterne ved denne automation er, at vi slipper for mange manuelle arbejdsopgaver med krydstjek på tværs af afdelinger. Det er bare at “trykke på knappen”, så er hele lønprocessen kørt uden problemer. Korrekt løn hver gang er vigtig for både XXL og vores mange ansatte.
Tilfredse ansatte.
Appen og brugen af den er en stor del af hverdagen for alle vores ansatte, og de forventer at have en app til de formål, der gælder brugen af Timegrip. Timegrip-appen indfrier deres krav til os som arbejdsgiver med en moderne og tidssvarende kommunikationsform, som giver de ansatte en bedre “work-life-balance”.
Timegrip -tjenesten vi bruger, er tilpasset lagerdrift og vores driftsform samt vores forskellige kollektive aftaler, hvilket gør alt lettere. Systemet har en række rapporter, vi bruger dagligt, og er også integreret med flere af vores andre it-systemer.
Vi oplever, at Timegrip som leverandør er lydhør over for os som kunde, og de leverer tilpasninger til ordren, når nye behov opstår.
Lars Lotherington
European Warehouse Manager XXL Sport & Villmark