fbpx

Indkøbscentret Sønstebøtunet

Med Timegrip bruger vi kun en brøkdel af tiden på løn i forhold til tidligere, og det er enkelt at bruge.

Sønstebøtunet begyndte som en lille butik for 90 år siden og har siden udviklet sig til et indkøbscenter med et areal på 7.500 m2. Vi er en komplet destination med alle koncepter, du skal bruge til familien. Alt fra sport, dagligvarer, vinhandel, tøj til alle anledninger og alt det, du skal bruge til hjemmet. Alle koncepter drives af én og samme organisation, lokalt her hos os.

Vi er et anderledes indkøbscenter i hjertet af Bø centrum. Kun 5 minutter i bil fra Bø Sommarland.

Velkommen til hyggelig shopping hos os.

Udfordringerne.

Vi har mange afdelinger og forskellige butikker, som vi både fører regnskab og kører løn for. Hele vores tidligere setup var meget personafhængigt og sårbart. Hvis én person var syg, gik alt i stå. Vi brugte en blanding af timesedler på papir og Excel-ark, og der skulle presses og følges op, så vi brugte meget tid på det. Manuelle arbejdsplaner og vagtlister blev også lavet i Excel. Med ansatte på kryds og tværs af flere afdelinger og butikker var det meget besværligt og med ringe kontrol.

Jeg ønskede at gøre det hele elektronisk for at fjerne sårbarheden i vores processer og for at strømline vores drift. Vi så på mange, men fandt ikke præcis det system, som vi følte, vi havde brug for. Vi tog så kontakt til Timegrip efter at have talt med Eurosko-kæden, som var meget tilfredse med deres system.

Processen med Timegrip blev virkelig spændende. Vi fremlagde vores behov og følte os forstået med det samme.

Timegrip havde det meste parat, navnlig det med at arbejde sømløst i forskellige afdelinger, beregne korrekt timetal for de ansatte og automatisk tildele omkostningerne til det rette omkostningscenter i løn og regnskab.

Efter implementeringen af Timegrip bruger vi kun en brøkdel af tiden på løn i forhold til tidligere.

Måske endnu vigtigere er den mulighed, vores afdelingsledere nu har fået for at tage ansvar for alle timerne. En udfordring, de har taget imod med kyshånd, og de gør en fænomenal indsats med både bemandingsplaner og timer. Det er næsten som om, der er gået sport i det, der er en ny bevidsthed om at drive sin egen afdeling med muligheden for at løse egne problemer.

Nu har vi efterhånden arbejdet et stykke tid med Timegrip. Timegrip øger værdien yderligere ved at sammenligne historiske tal og budgetter. Det hele bliver mere synligt, og det har sparet os for lønudgifter, ingen tvivl om det.

Timegrip-appen.

Appen har involveret de ansatte i driften på en helt anden måde end tidligere. De er nu helt opdaterede på, hvor og hvornår de skal arbejde. De ansatte er måske dem, der er allermest tilfredse. De logger sig ind på én afdeling og ud på en anden, det fungerer rigtig fint. De finder det virkelig nyttigt, at de ikke længere skal skrive egne timesedler, det er meget praktisk.

Med Timegrip Standard har vi stor fleksibilitet. Tjenesten kan tilpasses vores måde at beregne løn på. Der er stor nøjagtighed i udregningen af tillæg, overtid og pauser. Det er jeg særdeles tilfreds med.

Timegrip Standard er enkel at lære og enkel at bruge. Jeg købte et halvdags oplæringskursus med en Timegrip-instruktør her hos os for alle vores ansatte. Instruktøren kunne systemet godt, hun viste god forståelse for vores driftsform og var god til at tilpasse budskabet til vores forskellige roller og brugerniveauer.

Det hele fungerer godt, det flyder rigtig fint, og det medfører, at vi kan bruge tiden vores på andre ting.

Anita Storhaug, økonomi- og lønansvarlig – Sønstebøtunet

Følg oss her:

www.visitbo.no/sonstebotunet