Peppes Pizza

At få Timegrip i vores restaurant er en af ​​de bedste og nemmeste forbedringer, jeg har foretaget i driften af ​​Peppes Pizza Danmarksplass.

Vi er stolte over vores restaurant og mener i al beskedenhed, at vi laver byens bedste pizza. Vi elsker at give vores kunder en god oplevelse, hvad enten de besøger os eller bestiller hjemmelevering. I vores team prøver vi altid at reflektere over dagen, der er ovre, hvad vi kunne gjort anderledes, og hvad vi kan forbedre til næste dag.

Enkelt.

Timegrip er let at tage i brug – både for dem der planlægger, håndterer timer og for alle vores ansatte. Systemet er meget intuitivt og let at forstå med en enkel og tydelig brugermanual som hjælp.

Vi har mange unge og mange deltidsansatte her hos os. Alle vores medarbejdere synes, det var nemt at lære tjenesten og appen at kende. De unge er super tilfredse med appen, og det er jo dem, der stiller de største krav. Det faktum, at vi nu har en digital og automatisk personaleliste, sparer os for en masse manuel registrering. Der er mindre stress nu, hvor alle medarbejdere kan give myndighederne lister, hvis de skulle komme på kontrol.

Økonomi.

Jeg lægger salgsprognoser ind og kommer hurtigt frem til, hvad bemandingen bør være. KPI’er og timetal pr. dag beregnes automatisk. Jeg er sluppet for mange manuelle værktøjer og har styr på økonomien tidligere med langt mindre tidsbrug end før.

Jeg får meget mere økonomisk kontrol ud af det arbejde, jeg laver med planlægning af vagtlister nu, hvor jeg har alle nødvendige funktioner i ét system.

 

Bemanding.

Timegrip passer godt til restaurantdrift, ikke mindst i kombination med takeaway, udeservering og levering med egne chauffører, som vi har det. Det er blevet meget lettere at planlægge faste vagtordninger til forskellige grupper og roller eller opgaver i restaurantdriften. Jeg kan også med nogle enkle koder uddele ansvar for forskellige zoner i restauranten eller til inde- og udeservering på hver enkelt vagt.

I restaurantdrift er der store udsving, der skal reageres hurtigt på. Vejret ændrer sig, eller vi går fra almindelig weekend til helligdage. Med Timegrip kan vi reagere hurtigt på den type ændringer.

Ledige vagter tilbydes enkelt via appen, enten direkte fra lederens app eller fra pc-tjenesten. Jeg får hurtigt dækket de ledige vagter med ekstra bemanding og fundet afløsere ved korttidsfravær.

Timesedler og fraværshåndtering.

Alle mine medarbejdere stempler ind og ud via appen. Timesedlerne er tilgængelige i Timegrip-tjenesten, og håndteringen er meget hurtigere og mere præcis. Den automatiske justering betyder, at jeg næsten ikke behøver at behandle timerne, og det faktum, at mine medarbejdere kan skrive kommentarer på deres timesedler, giver mig stor ledelsesstøtte i behandlingen af sedlerne.

Timer er en “ferskvare” og skal bearbejdes med det samme. Hos os bearbejdes alle timerne hver dag, og der er alle medarbejdernes timesedler også tilgængelige i appen. Det giver ro og sikkerhed for de ansatte, at de kan se, hvad de har af timer til udbetaling. Det fører til, at alle stoler på hinanden, både i ledelsen og alle vores ansatte.

Løn og ansættelser.

Jeg bruger meget mindre tid på løn end før. Alle timerne ligger færdigbehandlede og klar til eksport til lønsystemet, når perioden er ovre. Jeg har også fuldt overblik over sygefravær og får støtte af tjenesten til at håndtere det.

I perioder med meget rekruttering og mange ansættelser er det fantastisk, at håndtering af ansættelser håndteres elektronisk i Timegrip, og at alle kontrakter opbevares der. Kort og godt: Alt på ét sted. Det kan ikke være nemmere.

Rune Stamnes, daglig leder, Peppes Danmarksplass.